Wednesday, December 22, 2021

Hülya TAŞTAN / Mehmet KEÇİK Ortaokulu KİLİS TÜRKİYE Yapay Kar Deneyi

 Öğrencilerim, Yapay Kar deneyiyle duyusal bir keşfe çıkıp, duyusal oyun için fırsat yakaladılar. Farklı tür dokudaki yapay kar ile oynamak,, öğrencilerimin dünya hakkında yeni konuşma yolları geliştirmesine yardımcı oldu. Sıkma, dökme becerilerini kullanarak ve keşfederek ince motor becerilerini geliştirmelerine olanak sağlandı. Öğrencilerim Yapay kara dokunup hissetikten sonra, evden getirdikleri oyuncak, kozalak ve çam ağacı yapraklarıyla Kış Masalı kompozisyonu oluşturup, Türkçe dil etkinliğiyle bağdaştırmayı ihmal etmedik.

My students had the opportunity to go on a sensory exploration and play sensory games with an Artificial Snow experiment. Playing with artificial snow of different texture types helped my students to develop new ways of talking about the world. He was allowed to develop fine motor skills by using and exploring the skills of squeezing, pouring. After my students touched and felt the artificial snow, we did not neglect to create a Winter Fairy Tale composition with toys, conifers and pine tree leaves that they brought from home and associate them with Turkish language activity.



No comments:

Post a Comment

FATMA GÜLNAR Aynur Feza Başer Anaokulu

 Web 2 araçlarını etkin kullandık.